У зв’язку з набранням чинності окремих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/888-19) в Україні змінюється система реєстрації місця проживання.

1460006854_5702b9fb439c8

Відповідно до закону органом реєстрації визначено виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільського голову (у разі, якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено). Загальна процедура та вимоги щодо переліку документів, які необхідні для реєстрації, суттєво не змінилися. Адреси, за якими можна буде отримати послугу з реєстрації місця проживання, розміщені на інформаційних стендах у всіх підрозділах ДМС України.

Штампи до паспортів громадянина України проставлятимуть органи реєстрації, за винятком випадків відновлення втрачених документів та оформлення першого паспорта громадянина України. Місцеві громади передаватимуть інформацію про реєстрацію місця проживання для внесення до Єдиного державного демографічного реєстру.

З метою координації дій щодо здійснення реєстрації місця проживання місцевими громадами Державною міграційною службою розроблено Правила реєстрації місця проживання та Порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (Постанова КМУ від 02.03.2016 №207http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248916470), а також завчасно поінформовано обласні та у місті Києві державні адміністрації про необхідність забезпечення виконання зазначених функцій.

Окрім цього, міграційною службою створено веб-портал, призначений для здійснення місцевими громадами реєстрації та передачі даних до Єдиного державного демографічного реєстру, а також надано необхідні роз’яснення щодо отримання доступу та використання ресурсу.

Для використання сервісу, керівникові територіальної громади, а також особам, відповідальним за внесення інформації до реєстру, необхідно отримати електронний цифровий підпис в АЦСК ДФС України (http://acskidd.gov.ua/contacts – видається безкоштовно) або у будь-якому іншому АЦСК ЕЦП для посадової особи (не на фізичну особу) та мати електронну адресу в одному з доменів – «.gov.ua»або «.укр» (створюються відповідними підрозділами обласних, у м. Києві та районних державних адміністрацій, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади).

Вимога щодо електронної пошти в домені *.gov.ua сформована на підставі Постанови КМУ від 21.10.2015 №851:

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248593834.

Відповіді на часті питання щодо електронної пошти в домені *.gov.ua: http://www.gov.ua/faq.html

Для спрощення наповнення реєстру територіальної громади у сервісі передбачено функцію завантаження інформації з реєстру виборців – для цього керівник територіальної громади може звернутись до відповідного територіального органу ЦВК.

Детальна інструкція з використання сервісу доступна за посиланням: https://gromada.dmsu.gov.ua/help

Реєстрація територіальної громади здійснюється за посиланням: https://gromada.dmsu.gov.ua/registration

Служба технічної підтримки:

Email:support.gromada@dmsu.gov.ua

Телефони:044-481-49-31, 050-312-66-06, 067-549-94-50